Vecka ett

BOSNIEN DEL 2


Utsikt från vårt vardagsrum

Redan andra dagen i bosnien när jag gick på stan sprang jag på två bekanta ansikten. Det var en vän som står mig väldigt nära och hans kusin. Jag kände igen Ibro på väldigt långt håll, egentligen kände jag igen hans tröja och inte honom haha ;) Gick runt på stan en stund och pratade, fast egentligen hann vi inte så mkt för jag hade inte tid. Fast vi bestämde oss iallafall för att "gå ut" den helgen.

Hela den veckan var rätt så tråkig för jag träffade ingen, satt mest hemma och så. Eller ja, träffade bara ett par vänner en dag. Gud, det är skönt att träffas igen när man liksom inte setts på ett helt år. Vissa hade förändrats otroligt mycket faktiskt. Snyggare versioner :D


Bild ett: min och Ibros mumsiga dryck, vår Norska Specialitét !
Bild två: vännen med vår dryck, haha. Han hatar bilden och jag fick behålla den endast för
att jag lovat att inte "använda" den. Fast jag använder den iallafall, även om han kommer döda mig när han ser detta, söt jag är fast han är minst lika söt :D

När helgen kom satt jag och valde färger till mitt rum & just i den stunden kom Ibro till mig. Eftersom vi ännu inte har några rum i huset färdigfixade satt vi ute och pratade så när alla gått ut för att dricka kaffe gick vi in igen. Fortsatte såklart prata, hade lite skoj tillsammans bara. Bland annat hade vi dricktävling (fast jag bara skrattade så det gick inte vidare bra) och så till slut erbjöd jag honom en öl. Haha, just därifrån fick vi idén att göra en mumsig dryck ! Är nog något jag inte kommer glömma på väldigt länge.

Vi tog ett glas, öppnade kylskåpet och tog alla flytande ämnen vi hittade och blandade i ett. Sen smörjde vi in glaskanterna med melon och satte en melonbit på kanten plus ett sugrör i. Voíla, en Norsk Specialitét ! Först smakade jag eftersom Ibro inte vågade, det var urläckert haha. Vi bjöd mamma på en drink också, hon tyckte den var god. Vi kom på tanken att vi skulle kunnat sälja den på artistkvällarna, fast bäst att skippa den tanken kanske.

För att tillaga en Norsk Specialitét behöver du bl.a :
  • Chokladmjölk
  • Vanlig mjölk
  • Vanligt vatten
  • Kolsyrat vatten
  • Fanta
  • Coca Cola
  • Vattenmelons saft
  • Surkåls saft

Bild 1: Rödvinsbyxor är otroligt snyggt, eller hur ? Även om tjejen förstörde kvällen gjorde andra den ännu bättre. Tack för den.
Bild 2: Jag och Ibro, ser lite slut ut & det bjuuder jag på. Vi är jättesöta.


Vi hade en timme på oss att fixa oss, Ibro fick den stora äran att välja kläder åt mig och det ni är gigantiskt, haha :D  Nåja, efter kläderna sminket och parfymet gick vi efter några vänner och raka vägen till ungdomscafét där vi alltid är. Träffade lite folk, drack lite och liksom tog det bara lugnt med några vänner. Tills en tjej förstörde kvällen för en liten stund genom att spilla rödvin på mina splitternya vita byxor och lite på min I's tröja med. Jag hade tur som fick bort allt men I fick slänga sin tröja, synd nog var den jättefin. Vi gick ut och satt oss istället, rätt mysigt för det var inte ens kallt. Kvällen avslutade vi med en liten promenad och sen fick vi skjuts av hans föräldrar. Skulle knappast orkat gå hem igen efter den kvällen. Föreställ er själv att gå i väldigt höga klackar nerför ett brant berg, inte något man precis drömmer om ?

Fast jag gillade vår första kväll ändå, märks nog, så bra som jag minns den.
Det blev ju rätt detaljerat nu, men om jag ändå ska berätta om min sommar kan jag väl lika gärna göra det bra, eller hur ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback