Första Maj


Dagen börjades med att jag och Angelica körde till skolan och parkerade våra söta fordon där. I väntan på min kära pojke pratade vi och fotograferade lite.


I stan gick vi en sväng på torget och lyckades klara oss genom folkmassan utan att bli påtrampade av någon varelse.
Behovet efter mat blev grymt stort och vi drog oss till Subway för att äta lite. Tur nog hann vi få sittplatser. Dagen fortsatte med att vi traskade på torget.. satt på en stenbänk en liten bit från alla människor och skrattade smått.

Jag och Nicklas köpte oss lite sockervadd och satte oss på en grön träbänk. Mysigt.
Vi.. eller åtminstone jag konstaterade att sockervadd inte är lika gott som det var när man var mindre.


Eftersom jag aldrig varit till Sandö föreslog jag att vi kan traska dit ner en stund.
Vi gick dit i lugn takt, genom allt skräp på hoviska som nästa låg och bad om att bli bortplockat. Man blev nästan lite äcklad av synen. Nicklas verkade inte vara så förtjust i att sätta sig på stranden.. men mina ord är hans lag, haha. Så där satt vi på stranden nästan helt ensamma. Kanske den bästa tiden under dagen.


Kändes bra att bara ligga och ta det lugnt i solen med någon som grävt sig så otroligt djupt i mitt hjärta.
Det är helt sjukt att det gått hela sex månader men Nicklas. Och jag blir bara kärare ju mer jag är med dig.. jag skulle kunna skriva en bok om mina känslor till dig. Men inte ens då skulle någon förstå vad jag känner för pojken.



Vi låg länge där på Sandö.. kändes som en evighet åtminstone. Till slut bestämde vi oss för att dra oss hemåt.
I väntan på att jag skulle borsta av allt skräp som samlats på kläderna och även dra på skorna underhöll min söta pojke sig med att ta bilder på mig. Måste väl bjuda på en, han verkade ju vara en otroligt stolt fotograf ;)

Vi gick till skolan och där hoppade Nicklas på bussen och jag körde hem på min dundervespa.
Direkt jag satte foten innanför ytterdörren kände jag hur saknaden attackerade mitt hjärta, jag kände hur otroligt skönt det är att komma hemifrån bara för en dag och träffa fint folk och ta det lugnt med dem.

Tack för en sjukt bra första Maj !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback