Goda kockkunskaper?


När jag får för mig att baka kan man nog säga att ett mirakel har inträffat. Dock är det inte alltid positivt, mina kockkunskaper är inte suveräna precis.... jag är en fara i köket, ibland åtminstone.

För ett par månader sen skulle jag smälta choklad men orkade inte göra det på spisen så jag fick en väldigt osmart idé att göra det i mikron. Lade chokladen i en plastskål och lät det gå några minuter. Märkväl jag gick och satte mig framför datorn i väntan på att det skulle bli färdigt. Kan någon gissa vad som hände? Jo, skålen smälte förståss... det rykte i hela köket och stank väldigt mycket efteråt. Hade jag väntat lite till hade jag antagligen bränt ner hela huset.

Idag däremot tänkte jag vara försiktig... vilket slutade med att jag så gott som glömde lägga i sockret och sekunden där efter tappade jag (mamma!) hela hushållspappersrullen i min smet... och lilla jag reagerade inte ens? Jag lovar, jag ska aldrig bli kock eller bagare av något slag. Och Nicklas du får laga mat åt oss i framtiden för det är väl ganska uppenbart vad som händer om jag ställer en fot i köket?

Mina kladdmuffins liknade mera stenmuffins till på köpet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback