Kamera och fotografering


Har suttit den senaste halvtimmen och klickat med kameran, insåg hur mycket jag ogillar mitt kitobjektiv. Inställningarna blir helt kokko direkt man monterar fast det på kameran? :D Sen direkt jag byter tillbaka till mitt älskade fasta objektiv blir det suveräääna resultat.

Så här ett år efter mitt kamerainköp skäms jag nog en aning att jag inte ännu lärt mig desto mera om inställningarna än att hög ISO ska användas vid rörliga bilder och tvärtom. Enda jag vet. Och förstås ska man undivka använda blixt, så mycket det går åtminstone! Tycker jag. Men bländare och slutare, hur funktionerar dessa två? Absolut noll koll, haha. Nu babblar jag för mycket.

För att komma till det jag tänkte berätta: Jag och Sofia A har "bokat in" en fotografering på lördag! Nu vill jag bara ha något tema, känns trist annars. Kom med förslag! Om det finns någon levande själ där ute som orkar skriva en rad, eller två :) Puss!

Kommentarer
JANINA - http://yae.blogg.se/

oj va fint hår:)

å tack för kommentaren, den va rolig, haha! :D :D

2009-11-04 21:10:00

Hallou! Ohoj, vad glad jag blev över din kommentar, superkiva att du diggar min blogg C: Vad knasigt det där med drömmen, hoppas det inte var en mardröm ^^



Måste erkänna att jag inte heller kan alla inställningar på min kamera, och jag är extremt lat när det kommer till att läsa manualböcker.. Dock rekommenderar jag varmt att lära dig grunderna med bländare och slutartid, man kan få en massa olika häftiga effekter när man behärskar dessa saker :)

2009-11-05 08:28:54
Johanna [s h o n a l i] - http://shonali.blogg.se/

Det här med iso:n - hög iso ger brusigare bilder (men "släpper in" mer ljus = kan användas när det är mörkare) låg iso ger "renare" bilder men kräver mer ljus ;)

2009-12-13 18:43:30

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback