Om ilavadesigns



NAMN:
Inela Vajzovic´
FÖDD: 23 Augusti 1992
BOSATT: Finland, i en liten by utanför Vasa, Finland.

VEM ÄR JAG?
Inela Vajzovic´. En glad tjej bosatt i Finland med utländskt ursprung. Har inte alltid vem jag är och vad jag vill med livet, men människorna runt mig ger mig trygghet och tror på mig. Nu är jag säkrare i mig själv men vet fortfarande inte vart jag vill nå med mitt liv.

Skrattar gör jag jämt, går inte en dag utan att man ser mig le stort åt möjligtvis ingenting. Njuter av livet och gör mitt bästa för att de jag älskar ska ha det bra, är väldigt hjälpsam vare sig det gäller personliga saker eller något helt annat.

FRAMTIDEN?
Vet inte vad jag vill jobba som. Har funderat mycket på fotografyrket men ät otroligt osäker på om jag verkligen skulle kunna försörja mig som fotograf. Designer av något slag är också något jag tänkt på mycket... hur det än blir vill jag hålla mig inom media.

Studerar just nu till Medieassistent på Vasa Yrkesinstitut och tar även gymnasiestudier samtidigt. Vissa dagar kan det verkligen vara tufft, men i slutändan löns det. Fortsatta studier har jag inte funderat på ännu, det får framtiden avgöra.

PRIVATLIVET?
Bor fortfarande hemma med föräldrar och en bror i huset. Önskar jag kunde flytta till staden eftersom jag vill börja vara mera självständig och tycker dessutom det är tungt att pendla från och till skolan med buss varje dag. Men det lär ta något år innan jag verkligen flyttar ut.

Har en pojkvän sedan 31/10-08, han är verkligen det bästa som hänt i mitt liv. Förgyller mina dagar, finns där när jag behöver honom och gör verkligen allt för att jag ska må bra. Älskar honom mer än allt annat.

ILAVADESIGNS?

Började blogga 2006 på en blogg som inte längre finns, redan då hette jag Ilava (namnet är en förkortning till mitt för- och efternamn). Senare startade jag en blogg där jag helt bytte namn och övergick till Nightclaw/Thw Beauty Within, bloggen finns fortfarande kvar. Den bloggen var starten på all design som jag idag kan. Kände dock att den var alldeles för personlig så ännu en gång bytte jag blogg och då blev jag IlavaDesigns. Jag ville utveckla mina designkunskaper och visa mera bilder. Den här bloggen blev till den plats där jag jämt utvecklats och lärt mig nya saker.

Bloggen är en del av mig, tycker om att skriva av mig och visa vad jag går för. Jag kommer dock alltid ihåg att inte bli för personlig i det jag skriver. Det gäller att inte lägga ut hela sitt liv på nätet.

Kommentarer
NATALIE -

superfina bilder :)



svar: aw tusen tack! så glad jag blir :) gott nytt år!

2010-01-04 13:03:52

Hej !

jag vet att du inte tar i mot design beställningar.

Men jag ahr en liten fråga, jag har görsökt att få in en ram runt mina inlägg genom att läsa http://designadinblog.se

Instruktioner men jag får inte till det

så jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med det, men jag förstår så klart om du inte göra det, nu när du inte tar imot design beställningar.



Tack på förhand :) jeliin

2010-01-09 14:51:22

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback