en liten julhistoria


Jag har aldrig upplevt en riktig jul. Inte en sådan svenssonjul med hela släkten på besök, massa god mat, glädje och julklappar under granen.

Den första och bästa julen var för ganska länge sen, det var några år efter flytten till finland. Jag minns att alla hade gått och sova, fast jag vaknade mitt i natten. Jag drog med mig min bror till julgranen och där fick vi syn på vad tomten lämnat efter sig. Vi väckte våra föräldrar och sen sprang vi med snabba steg för att öppna våra klappar. Jag minns dessutom vad jag fick, det var en docka i stil med BabyBorn och en vit-rosa pyjamas med en söt nalle på magen. Det var nog en av mina lyckligaste jular.

Om någon skulle fråga mig idag vad julen är för mig skulle jag antagligen svarat att det bara är en vanlig helg med godare mat , en födelsedag för alla eller en överskattad tid på året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback