Är naken hud skadlig för unga läsare?

 

Jag tycker egentligen att Anonym tog upp en bra sak här, det kan faktiskt vara viktigt att förklara detta.

 

Personligen tycker jag inte att min bild i headern är naken. Människans kropp är otroligt vacker enligt mig själv, den nakna kroppen på bild är det finaste motivet man kan fånga på bild. Jag gillar verkligen nakenfoto och skulle mer än gärna fota det själv om någon ställde upp. Hur kan en naken rygg vara provocerande undrar jag. Är vi inte alla människor? Vi föds nakna! Hur kan det vara mera okej att visa bilder på nakna nyfödda om en rygg med bh anses vara naken?


Jag är alltid försiktig med vad jag publicerar på min blogg och vad jag skriver här. För varje bild man laddar upp på nätet tar man i princip en ny risk, speciellt med lättklädda bilder. Kanske ni har hört om de åländska flickorna vars Facebook-bilder hade slutligen hittats på olika porrsajter? Med tanke på det tänker jag ALLTID efter en extra gång innan jag trycker på publicera.

Tyvärr kan jag inte alltid anpassa mig enligt mina läsare, jag vet inte vad ni kommer tycka och tänka innan jag publicerat något. Men som sagt är jag väldigt noga med vad jag skriver, mitt språk och mina bilder. Om jag ansåg att materialet i min blogg inte passade gammal som ung skulle det inte ligga ute på nätet, jag vet att det finns yngre som läser vad jag skriver.


Tråkigt att du Anonym inte vågade lämna ut dina kontaktuppgifter, tycker personligen det är väldigt fegt.
Ett namn räcker, det bevisar bara att du står för vad du säger.

En fråga till er som läser detta: Är verkligen naken hud skadlig för unga läsare? Eller för dem i din egen ålder?

Kommentarer
B E A T A [en random-blogg] - http://beataofsweden.bloggg.se

Det beror ju på vad man lägger upp! T.ex att visa könsdelar går ju övergränsen. Men jag tycker ändå att det är upp till var och en vad man vill publicera. Men en naken rygg är ju INGENTING. Gud vilken töntig kommentar alltså, onödigt! Kram

2010-06-21 22:26:04

hahah, omg!

tillåten för barn?!!

hahahahah som att du inte har någon rygg själv?

som att inte ett barn varit påett badhus och sett en tjej i bikini?

så omoget!

2010-06-22 14:38:24
miljaa - http://miwy.blogg.se/

ja tycker verkligen int att det är skadligt för unga läsare. det är ju bara en rygg, man ser ju sånt på stranden varje sommar, haha, skämt å sido. nä men ja tycker inte att det är någo provocerande. man kan ju fan inte bli en dålig bloggare bara för att man visar sin rygg. det finns faktiskt värre bilder som läggs ut på nätet av många storbloggare.

så de så!

2010-06-22 15:12:49

sv:jadå hehe awh tack du!:)

jag har det bra,det funkar;) hur är det med dig ? det var ett tag sen du blogga jag bruka checka in;) & din fråga & svar på anonyma kommentaren..det beror på ju.. jag skulle iaf aldrig lägga ut något sådant på mig på bloggen eller andra sidor det finns folk som tar bilderna & skapar andra sidor & spelar att dem är dem,dem kan göra mkt..men ja ;) ha der braa!

2010-06-22 19:03:41

sv: hehe de är faktiskt roligt att kolla på :)

men kanske inte roligt att vara den som blir utsatt för det haha ;p

2010-06-22 19:33:52
miljaa - http://miwy.blogg.se/

sv: jepp, en naken rygg är inget jämfört med vad man kan se på stranden en helt vanlig dag, eller i media, där är det ju sjukt mkt 'nakenhet', så den där bilden kan inte ens jämföras med det.

2010-06-22 22:19:41
JANINA - http://yae.blogg.se/

va! naken rygg e ju så fint!

anonym (feeegt, vaför inge namn?) kan ju jämföra mot tex dessie: http://ruckis.blogg.se/images/2009/dessie_53541768_54310759.jpg

2010-06-23 18:26:12

På de sättet du visar din "nakna hud" i headern tycker jag absoult inte att de är något fel på! Bilden är inte provocerande på nåt sätt och som du skriver så är naken hud fint, så länge den visas på rätt sätt vilket jag tycker att du gör..

2010-06-26 13:37:54
Janina - mamma till Nicolina - http://nicolinasmorsa.blogg.se/

Din bild var verkligen inte "för" naken! Jag är också av den åsikten att det är vackert med nakenhet, förstår inte hur folk kan tycka att det är dåligt att visa lite hud? Det är VACKERT! :)

2010-06-26 19:37:19

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback