Respektlöst

Börjar kännas lite tråkigt att hjälpa andra med designer med mera om arbetet ändå inte uppskattas av kunden. Fick häromdagen veta att en tjej som jag gjort en header åt hade stulit den. Tog betalt för den, sänkte priset för hennes skull och trängde henne före alla andra i kön. Visade slutresultatet och väntade på att hon skulle betala.

Fick jag pengarna? Nej absolut inte. Hon hade förstås klippt ut headern ur bilden jag skickat för att visa henne. Det här gjorde mig så ledsen, att jag är snäll nog och tränger henne före i kön och sänker priset?! Förstår inte hur folk kan vara så respektlösa, jag tappar motivationen för att hjälpa er andra när någon gör såhär.

Kommer inte visa headern här på bloggen eftersom jag inte tänker sjunka till hennes nivå genom att hänga ut personen i fråga här på bloggen. Om någon ändå skulle ha intresse att se hur den såg ut kan jag visa. På grund av allt detta kommer jag ha nya regler när jag fortsätter designa, återkommer med vad exakt det är i ett senare skede.




Ps. Jag anmälde henne för stölden, men det är sällan man kan göra något annat åt det än att be personen ta bort "stölden". Kom ihåg att man inte får ta andras bilder utan lov, inte ens fastän man skriver vems bild det är om inte ägaren gett dig lov att använda den! Glöm aldrig det för i fortsättningen kommer jag anmäla alla stölder!

Kommentarer
Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN - http://www.sunstreet21.devote.se

gu va tråkigt :/ riktig dålig stil av henne .



Sov gott =)

Kram

2010-03-31 01:09:54
Simon Lantto - http://simonlantto.blogg.se/

men herregud, vilket svin. jag har börjat fundera på om jag ska beställa en sommar-header av dig :)

2010-05-23 13:33:42

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback