Fotbollshistoria och EM

fotbollEM
(bilderna hämtade från google)

Jag minns att när jag var minde så brukade min kompis dra med mig på sina fotbollsträningar, ibland fick jag vara med och träna fastän jag inte ingick i deras lag. Senare gick jag in i laget i anfallet, men det var inte alla som tyckte om att jag spelade. Speciellt inte min mamma, hon tyckte att fotboll inte var något för tjejer. Och något hon väldigt ofta sa till mig var "Man får fula ben av att spela fotboll, det är inget för tjejer" , det var en orsak till att jag inte fortsatte spela. Jag minns att mina lagkamrater försökte få tillbaka mig, jag var okejbra faktiskt. Men det blev inget av det. Sen dess har jag alltid tyckt om fotboll, jag följer alltid mästerskapen i fotboll. Eller ja, oftast iallafall.

Så även i år när EM gick igång. Igår var det sverige-grekland som gällde. Det var spännande, och just som jag började tänka för mig själv "De är ju usla på fotboll, t.o.m jag skulle vara bättre" ja då blev det mål. Haha :D En sak jag märkt i min umgängeskrets är att jag nästan är den enda som gillar spelet någorlunda. Om man räknar bort killarna förstås. Men det är smällar man får ta ! : )

Det här var en liten del av mig som jag sällan berättar.
Men det är en stor del av min personlighet


Kommentarer

Visst är den fin :) Jättebillig också, under hundralappen

2008-06-11 14:21:25

svar: haha eller huur :D

2008-06-11 14:40:20

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback