Designer nu och då

Det är sällan jag stöter på problem när det gäller något med att koda bloggen som jag vill ha den, för oftast hittar man ju svaren någostans på nätet. Men nu har jag krånglat till det på riktigt, jag vet inte hur jag lyckats med det eller vad jag gjort. Men i situationer som dessa brukar jag be Mimmi om hjälp, så nu hoppas jag mitt problem löser sig, den som kollar riktigt noga märker säkert mitt problem här någonstans på bloggen.

Tills dess låter jag allt som har med stilmall och kodmall att göra stå still. Så medan jag väntar på svar från Mimmi tänkte jag bjuda med mig av mina allra första designer på min blogg.. allt från min första blogg till min nuvarande. So here we go ;) (klicka på bilderna för förstorning)


Bild 1: Min alldeles första design, gjord av Mimmi !
Bild 2:
Första gången jag satte mig ner och gjorde en header på egen hand blev den såhär. Jag diggade den.
Bild 3: Blev riktigt nöjd med denna. Första designen här på ilavadesigns.blogg.se
Bild 4: Riktigt enkel header, ingen favorit dock.

 
Bild 5: En av mina absoluta favoriter, min fjärde alldeles egna design.
Bild 6: Enkel och personlig, höll inte i sig så länge.
Bild 7: Min senaste som jag i början tyckte om, men känslan svalnade ganska snabbt. Mindre kreativ, mera bilder.
Bild 8: Den nuvarande som alla redan ser. En absolut favorit, stilren och ger direkt en uppfattning vad jag gör.

Sedan har jag gjort fyra designer åt andra.. tänkte visa dem också, men jag har mest sett dem som bra övning bara. Jag har ändå aldrig varit riktigt nöjd med dem helt ärligt talat. Men så länge "kunden" är nöjd är jag också det.


Bild 9: Sofias design. Första designen jag gjorde åt någon annan.
Bild 10: Sofias nuvarande design.
Bild 11: Janinas design.
Bild 12: Sac's design

Av dessa gillade jag mest Janinas, tycker om när det ligger mycket kreativitet bakom en design.
Sen har jag ju en hel del designer som aldrig riktigt dykt upp på bloggen på allvar.. men dem kanske jag visar någon annan gång om jag inte helt glömmer bort dem :)

Kommentarer
M i m m i s | D e s i g n - http://mimmisdesign.blogg.se/

Svar: Hej! Jag ser vad du menar men jag kan inte komma på vad som är fel eftersom jag inte vet hur du kodat i din stil&kodmall. Felet kan nämligen ligga i båda mallarna. Hur har du kodat menyn? För det är ju liksom som en liten förlängning allra längst ner. Kanske att du borde ta en titt på "side" och "nav" och sedan på hur du kodat i kodmallarna "category" och "entry". För i de andra kodmallsavsnitten så ser det ju bra ut!



Hoppas det löser sig!



Mvh Mimmi

2009-04-11 13:48:24
M i m m i s | D e s i g n - http://mimmisdesign.blogg.se/

Svar: Grejen är den att det kan finnas ett samband mellan vilka koder du använt dig av i kodmallen och stilmallen. Troligtvis har du inte samma kodning i alla kodmallarna eftersom att det uppstår problem. Ta dig en titt, kanske är det bara en bokstav eller nåt litet som saknas? Det kan vara så enkelt.



Mvh Mimmi

2009-04-11 14:09:43

Svar: Den filmen är jätte bra! :D

2009-04-12 13:06:18

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback