Varför?

Jag känner mig så ledsen och på samma gång arg och besviken. Igår fick jag veta att en som jag gjort en design åt hade lagt upp en bild på designen och berättat att hon gjort den. Javisst det kan i mångas öron låta som en liten grej, men inte för mig. Jag kan sitta dagarna i enda och hjälpa folk, jag har dessutom struntat i skolarbete för att hjälpa andra.

Vad får man tillbaka då?
Inte respekt iallafall, jag vet av många som verkligen uppskattar det jag gör, bl.a. de som kommer och berättar vad de sett och även de som jämt kommer tillbaka. Efter att jag fått detta tips gick jag själv och kollade om det var sant, bilden fanns men inget om att det var personen i fråga som hade designat. Trots allt vill jag inte tro det, jag tror hellre på den som tipsade mig för man går helt enkelt inte och säger något sånt för skojs skull.

Men även om det kanske inte var på det sättet undrar jag, är det verkligen nödvändigt att lägga en stor och fet text över hela designen för att folk ska fatta att det är mitt jobb och inte någon annans, att den som får designen inte får gå och göra sådär? Jag vet att många har varit med om liknande saker men jag trodde ändå inte att det skulle gå så långt att någon gör det med MITT arbete!


Nu undrar jag, borde jag verkligen börja sätta namnmärkning i alla designer jag gör? Rakt på "konstverket"? Både min pojkvän och bror har tidigare föreslagit det, men jag vill ju inte förstöra designen. Nu börjar jag verkligen fundera på om det är det enda som hjälper mot stöld av mina verk.

Jag bokstavligen älskar att hjälpa andra för på samma gång som de får hjälp får jag också det. Jag utvecklas... men hur roligt är det då att utvecklas till något bra och sen bli bestulen på sina egna kunskaper? INTE ROLIGT ALLS! Jag vet att det är såhär det är med internet nuförtiden, men vad i helvete hände med all respekt?!

Som sagt, jag är inte hundra på att personen i fråga har gjort detta med MIN design. Men jag börjar verkligen undra... måste jag börja skriva en bruksanvisning i fortsättningen för att folk ska förstå? Majoriteten av dem som jag hjälpt vet jag att de uppskattar det jag gjort för dem, men resten då?

Jag blir så arg även om denna händelse kan ha varit ett missförstånd! Och jag sitter nu och funderar om det är rätt att skriva ut allt detta och lägga ut min besvikelse offentligt? Jag antar nog det, det är väl jag som är bossen över den här bloggen. Så ingen behöver ens läsa eller förstå allt detta, men jag tror ändå att de som själva sysslar med den här typen av hjälp åt andra förstår nog vad jag känner.




(Stort tack till dig som berättade om det, uppskattar verkligen er alla som nångång ser något liknande... berätta för mig, jag vill veta! Valde här att inte nämna någons namn eftersom jag egentligen riktar mig mot alla som nångång fått hjälp av mig, speciellt till de respektlösa)


Kommentarer
Anonym -

hej!

jag läste detta inlägget, gud vad tråkigt.

jag skulle ALDRIG göra nåt sånt här.

jag undrar om du skulle kunna göra en gratis design åt mig?

jag är i behov av en design, och du verkar verkligen superduktig på att designa! hör av dig om det finns intresse! /linnea

2009-12-26 18:03:57
natta - http://natalies.se

då kan du inte ha många läsare om dagen med den attityden stackare!

2009-12-26 18:21:09

Fyfan va lågt! :( så jä*la respektlöst! vf gör man så? jag håller verkligen med dig, det är jätte respektlöst och otacksamt av den personen ! :(

2009-12-26 18:46:26

Fyfan vilken dålig stil :S och vilken korkad kommentar av Natta... -.- T.ex. Elin Kero tycker ju precis likadant och har själv skrivit inlägg om samma sak, och såvitt jag vet så har hon jävligt många läsare ändå... -.-



Svar: Nej, min har aldrig fått problem med fokusen utomhus. har det hänt din kamera? :o

2009-12-27 13:42:07
Ida -

Riktigt dålig stil av den personen! :) Superfina designer gör du iallafall & din blogg är verkligen superbra <3

2010-01-06 19:38:57

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback