Nackdelar med landet


Bild lånad [länk]

Jag är otroligt sugen på att flytta långt bort från landet nu, in till en mysig lägenhet i stan. Jag kan räkna upp miljoner orsaker till varför det är så dåligt med landet, eller ganska många nackdelar med det iallafall.
  • Det är otroligt begränsat med sysselsättning
  • Inget händer, lite folk
  • Alldeles för långt från stan
  • Finns ingen ordentlig transport från och till stan, inga nattbussar.
    (inga bussar alls på helgerna)
  • Skogar, stenar, åkrar, vägar ... vad göra ?
  • Om man är i akut behov av något som inte är mat eller medicin måste man åka
    enda in till stan för att få tag på det
  • Dåligt med jobb, om man är studerande och vill ha ett kvällsjobb är det i princip
    omöjligt att hitta något sådant.
  • Och föräldrar begränsar även sysselsättningen till max.
Kanske sen när jag blir äldre och inte orkar röra på mig lika mycket som nu, då skulle jag kunna tänka mig att bo på landet. Det enda som kanske är bra här är lugnet.. vilket inte heller alltid är positivt :D nåja, jag har ju mina små funderingar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback