en kort nudelhistoria


Okej gott folk, det här kan bli lite komiskt .. om jag lyckas göra allvaret i saken till ett skämt vill säga. Nåja, drog mig ur sängen ganska sent, letade fram varma kläder och stack till butiken för att köpa mig ett nudelpaket. Jag satsade på den billiga varianten för 0,60 euro. Måste ju också tillägga att jag aldrig i mitt hela liv ätit nudlar, nästan lite tragiskt tycker jag nu efteråt. Det fanns massa olika smaker och när jag noga tänkt efter vilken som skulle bli min första smak blev det till slut curry .. stolt gick jag hem med mina nudlar i en röd påse.

Väl hemma läste jag först bruksanvisningen och började sedan koka upp vattnet. (efter att jag kommit underfund med hur mycket 400 ml är , hah) Sedan hoppade nudlarna i ett varmt bad med kryddorna.  En kvart senare var de stackars nudlarna uppätna av en hungrig inela. End of the story :) Det var min lilla historia om hur det gick till när jag grävde fram allt mod jag hade och åt nudlar för första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback