Live for the moment


(Finska låtar är rätt fina även om man inte förstår vad de sjunger om.
Denna har en speciell klang som jag älskar... )


När allt är som bäst ser någon endå till att spränga klarheten till något helt diffust. Ni vet när någon säger något och det låter helt ofattbart, man kan inte tro vad man hört. En som stått familjen nära dog idag och även om denne inte stod mig nära vill jag inte tro det. Jag kan fortfarande höra hans skratt även om det var flera månader sen jag hörde det. Den där äckliga känslan kryper igenom kroppen varje gång när man hör något sånt, oavsett om man kände personen eller inte.

I dessa stunder inser jag ändå att man aldrig vet när det kommer drabba mig själv, eller någon som står mig nära. Så därför säger jag bara: lev varje dag som om den vore din sista och håll hårt om dina nära och kära. Man vet aldrig när olyckan kan vara framme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback