Ordning och reda på livet.


Jag behöver lite förändring känns det som, jag är trött på bloggen.. och en hel del annat också.
Orkar inte längre sitta här, måste komma bort från datorn. Sen praktiken känner jag att det blivit mer ordning på mig, vill inte leva i stöket. Vill komma ut i solen, träffa folk. Njuuta fullt ut helt enkelt..

Jag och min far öppnade ett bankkonto åt mig idag. Nu ska jag försöka spara så gott det går, får en antagligen pytteliten lön snart och dessutom jobbar jag minst två veckor i sommar. Allt ska in på kontot.
Eftersom jag trivs så bra på Eos ska jag se om de behöver lite extra hjälp i sommar också.. så där skulle det kunna komma in ännu mera pengar. Fast jag tror den tanken gick upp i rök i samma stund som den kom upp i huvudet, finns knappast så mycket att ta sig till där under sommaren. Men värt ett försök är det absolut!

En till sak jag behöver få ordning på är.. DATORN! Allt ligger lite här och var, går inte att hitta något när man behöver det. Så det ska fixas så fort orken hänger med. Vad det gäller datorn känner jag även för att rensa bort alla program som är onödiga.. känns som allt är i vägen helt enkelt. (Jag drömmer smått om att skaffa mig en Mac senare när jag flyttar till en egen bostad.. vill ha en ordentlig dator att jobba på. Nu när jag ska fixa en enda liten småsak i PS är det nästan tortyr, datorn klappar nästan ihop direkt.. men drömma får man ju.)

Det känns som att det börjar vara dags att ta ansvar.. kan inte förvänta mig att någon ska stå vid min sida och kontollera att allt är som det ska 24/7. Jag får ofta ta emot klagomål om min slarvighet/stökighet.. så nu ska jag minsann ta tag i mitt eget liv. Nästan som att ha fastnat i ett dike med rumpan och inte kunna resa sig.. haha.

Så vet ni vad jag gör nu? Jo, nu stänger jag av datorn, drar på mig mjukiskläderna och uut i den friska luften och springa! Hemma väntar sedan duschen på mig. Livet är underbart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback