Canon EF 50mm f.1,8 ll

Igår satt jag och bläddrade runt bland massa olika fotobloggar, kollade deras utrustning och vilka objektiv de rekommenderade. Frågade runt lite också. När jag hade sett igenom alla bloggar jag följer konstaterade jag att detta objektiv måste vara väldigt bra eftersom så gott som alla med fotointresse äger ett sådant.


+ Bildkvalitéten och ljusstyrkan.
+ Det förmånliga priset, 100-150 €
+ Bländaren = Ger snyggt kort skärpedjup i bakgrunden = BOKEH!
Fast objektiv = inget zoom som jag egentligen strävat efter.
Optiken är även plastig, och objektivet fokuserar trögt.

Det viktiga är dock att det ger skarpa bilder och jag har läst att det är grymt bra för porträttfotografering, vilket var till vad jag  tänkte använda det :D Om jag inte hittar något förmånligare MED zoom blir det absolut detta! Fast det känns som att jag är alldeles för kär i det här objektivet redan... ett måse-absolut-ha-i-kameraväskan!:) I bästa fall inhandlas det denna vecka eller nästa! Äntligen händer det något i min kameraväska... som nu även blir för liten när ett nytt objektiv kommer till! :D
Bild lånad från: Cyberphoto.se
Canon EF 50mm f.1,8 ll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback