Heartbroken



Modell: Cecilia Assistent: Sofia Foto: Jag

Att vara hemma efter en lång månad av väntan känns så förbannat bra. Och sen att träffa min finfina pojkvän och Angelica är ännu ett stort plus. Som jag saknat dem, speciellt den där pojken som lyckas gräva sig djupare i hjärtat för varje dag som går.

Det sorliga nu är att jag är utan kamera. Efter ett par månader av error-problem fick jag nog och förde min kära vän på reparation. Jag ska vara ärlig med er, det känns verkligen tungt för mig och jag vet att det "bara" är en kamera. Men så mycket den kameran har upplevt förvånar det inte mig att den blev sjuk, som jag gärna skulle kalla det.

Som sagt är det förstås bara en kamera, men nu när jag funderar på att möjligtvis uppgradera mig och köpa en bättre kamera känns det ändå tungt på sätt och vis att lämna min gamla och övergå till en ny ... jag har lärt mig så mycket med 1000D:n, den har varit med mig hela tiden, i skolan, på utflykter, resor, fester, promenader, modellfotograferingar...

Precis som att jag förlorat min allra bästa vän. Men jag ska invänta och se vad reparationskostnaderna skulle bli, om jag inte reparerar kommer jag behålla kamerahuset som reservkamera eftersom det går att fota med den fortsättningsvis, med lite krångel förstås.

Kommentarer
Sebastian Skarp - http://fotoskarp.blogg.se/

Svar: Jag tycker det är en helt okej kamera. Jag hade ju sån tur att jag vann den från smartson.se (länk till testbloggen: http://testklubben.smartson.se/blogs/testpiloter_testar_canon_550d/). En uppgradering från 1000D helt klart. Bildkvalitén går knappast att slå för det priset, speciellt med bra objektiv. Sålänge du inte hade tänkt fota sport/action så skulle jag rekommendera den. Autofokusen och seriebildshastigheten är inte den bästa, så därför rekommenderar jag inte den för sport och liknande. Men jag har ju bara testat just 550D så det är ju svårt att säga om t.ex. en 500D hade räckt till, men å andra sidan så tror jag inte det skiljer så mycket i pris så då kan man ju lika gärna köpa den nyare 550D.

2010-08-08 21:31:02
Emelie Talvis - http://etalvis.blogg.se/

Fin bild!

2010-11-06 22:17:15

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback