Tips: Hur lära sig designa och förstå bloggens koder?



HUR HAR JAG LÄRT MIG ALLT OM DESIGN?


Om du är nybörjare i Photoshop rekommenderar jag dig absolut att besöka den sidan. Där kan du se på dessa videos för att lära känna verktygen i photoshop. Det var härifrån jag började med photoshop, lärde mig grunderna, testade allt möjligt. På samma sida kan du också hitta andra videos och olika tips och trix på hur du gör massvis med saker i PS! Grymt bra sida, ger dig en rivstart i programmet du trodde var svårt att förstå ;)


DDB hittar du allt mellan himmel och jord när du undrar något om bloggdesign. Allt från grunder till avancerade saker. Lari som driver sidan ger dig mycket bra förklaringar som oftast funkar! Har själv aldrig varit med om att jag inte fått hans tips att funka på bloggen, så honom rekommenderar jag verkligen åt både nybörjare och ni som vet mera inom området :)


Har själv inte använt mig av denna sida, men jag vet att det går att använda sidan när man behöver något. Viktigt är att när du letar efter något så ska du se bland CSS-guiden och inte HTML-guiden eftersom bloggarna är uppbyggda på CSS-koder :) Har nångång letat efter hjälp på den sidan men inte alltid hittat det jag sökt efter.


Här har vi tjejen som gav mig intresset för design! Under tiden hon ännu gjorde gratis designer fick jag en av henne som jag än idag skulle kunna ta tillbaka så mycket som jag tyckte om den! :) Hon har en del bra tips ni kan ha nytta av när ni börjar designa. Om ni undrar vad t.ex. allt i stilmallen betyder så har hon förklarat det väldigt bra HÄR. Och sen om ni vill ha en mycket snygg design kan ni ju alltid ta och beställa ;) Hon svarar också oftast på frågor.


Hittade Sanna för någon månad sedan, på YouTube faktiskt! Hon är grymt duktig på design och har en hel del videos där hon förklarar massvis om hur du gör saker och ting på din blogg. Har lärt mig en del av henne redan fastän jag inte följt bloggen så länge. Beundrar verkligen Sanna för det hon gör, dessutom är hon så grymt trevlig också! :)


Har inte använt mig av denna bloggen något hittills men jag såg för ett tag sen att hon hade bra tips på sin blogg så jag bokmärkte den, kan vara bra i framtiden! :) Så jag rekommenderar att kika in där och se ifall ni skulle hitta något användbart tips. Hon verkar vara mycket duktig hon också!


Om du ser en blogg som har något du också vill ha, t.ex. menyn i boxar. Fråga honom/henne hur de gjort menyn! Om personen inte svarar gå vidare till nästa blogg och fråga där! VAR JOBBIG! Det är så man lär sig. Om du inte får svar från person nr.1 tro inte att det kommer vara samma med person nr.2. Som sagt: lär dig vara jobbig, det kommer god kunskap ur det också ;)

Kan tipsa om mera om jag kommer på flera! Mitt bästa råd är att bara prova sig fram, du lär dig mer än du skulle kunna tänka dig! Jag kan visa hur man ändrar om i menyn, men VAD vill du Anonym veta? Vad exakt är det du vill ändra? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN
KOM IHÅG MIG?

E-POST (publiceras ej)


URL


KOMMENTAR HÄR


Trackback